diumenge, 8 de juliol del 2012

Curs a la Garrotxa


Dissabte passat vaig fer el meu segon curs de fotografia, organitzat per Espai Fotogràfic i amb l'Oriol Alamany de professor, aquest cop per La Garrotxa. Havíem quedat a les 09:15 a Sant Joan de les Fonts. Allà vam estar tot el matí sota una forta calor fent una excursió per la zona. Pel meu gust massa calitja a l'ambient i molta roca al paisatge, factors que si més no, em van servir per veure que d'on no n'hi ha és difícil que en raji, així que si vols treure algo de profit has d'"estrujar" la creativitat. 

50mm f8,, 0,4 seg i trípode
90mm f6,3,, 0,8 seg i trípode


Així que el matí em va servir més per intercanviar opinions i aprendre tècniques que no pas per fer anar la creativitat.

Després vam anar a dinar a Olot, on l'Oriol va aprofitar per ensenyar-nos algunes de les fots que havia fet pel matí, tot explicant-nos alguna coseta sobre el revelat RAW.

Mentre esperàvem que el sol baixés vam fer una volteta més per una zona una mica més verda i inclús amb una mica d'aigua, que sempre fa més agradables les fotos, encara que aquesta estigui estancada.

105mm f6,3,, 1/40 seg


Per tancar el curs ens vam dirigir cap al volcà del Croscat, volcà que amaga una petita història que jo desconeixia, i és que resulta que cap els anys 60 va patir una forta explotació industrial amb extraccions de greda, un dels millors aïllants per a la construcció. Per sort els moviments socials van aconseguir aturar i protegir el volcà. El cas és que avui per avui, el volcà té la seva forma de con tota plena d'arbres, però és com si li haguessin robat un "quesito", per tant té tota una part de la muntanya retallada i sense arbres.

105mm ISO 200 f7,1,, 1/10 seg i trípode


Aquí el paisatge ja era espectacular, llàstima no haver-hi pogut passar més hores de les que hi vam ser. A mi em va impressionar molt que, 10.500 anys després que aquest volcà hagués esclatat, la seva composició mineral s'hagi mantingut tal qual, i a més a més mostrant una àmplia gamma de colors.

90mm ISO 200 f7,1,, 1/4 seg i trípode
70mm ISO 200 f8,, 0,4 seg i trípode










I per acabar-ho de rematar, quan ja marxàvem el sol que tant ens havia fet suar durant tot el dia ens va premiar amb una fantàstica posta al darrere del Taga.

200mm f5,6,, 1/100



I aquí va la clàssica foto de grup (què ho fa que en els cursos de fotografia sempre hi hagi més homes que dones?), amb unes grenyes que porto que així que em vaig veure no vaig trigar més de 20 hores en posar-hi remei...